Efekty pandemii COVID – 19 intensyfikujące i tak już szybkie zmiany gospodarcze na lokalnym czy światowym rynku, niesolidni kontrahenci, wydanie niekorzystnej decyzji podatkowej, czy też problemy z pozyskaniem finansowania.

To tylko niektóre źródła niewypłacalności przedsiębiorstwa rodzącego konieczność jego upadłości. Nie zawsze jest to jednak wyrok dla firmy i jej właścicieli. Od sposobu jej ogłoszenia i przeprowadzenia zależeć może nie tylko stopień zaspokojenia wierzycieli, ale także możliwość zgodnego z prawem zachowania majątku będącego częstokroć efektem wieloletniej pracy i zaangażowania.

Jako praktycy postępowań insolwencyjnych wierzymy, że istnieją sposoby na zachowanie ciągłości przedsiębiorstwa w kryzysie, a dzięki bogatemu doświadczeniu nasz zespół specjalistów podchodzi nieszablonowo do możliwych rozwiązań rekomendowanych naszym Klientom. Kancelaria KKF Fluder Klocek Kosiór Kochański posiada bogate doświadczenie w reprezentowaniu upadłych, syndyków oraz wierzycieli występujących w postępowaniach upadłościowych.

Zdobywaliśmy i zdobywamy je zarówno w sprawach typowych, tj. dotyczących jednoosobowych działalności gospodarczych i rodzinnych spółkach osobowych lub z o.o. – gdzie liczbę zakończonych postępowań upadłościowych możemy już liczyć w setki. Podobnie jest również w sprawach nietypowych, w których reprezentowaliśmy lub reprezentujemy podmioty z pierwszych stron gazet, gdzie suma zgłoszonych wierzytelności przekracza miliard złotych.

W ramach pomocy upadłościowej świadczymy:

  • Doradztwo w zakresie przygotowania i wdrożenia wniosku o ogłoszenie upadłości
  • Doradztwo prawne dla syndyków;
  • Reprezentację w sporach sądowych związanych z masą upadłości
  • Reprezentację wierzycieli w postępowaniach upadłościowych oraz w radzie wierzycieli
  • Doradztwo prawne oraz reprezentacja w sprawach dotyczących odpowiedzialności w stosunku do wierzycieli
  • Reprezentację członków organów dłużników niewypłacalnych w sprawach odpowiedzialności przed ich wierzycielami
  • Pomoc w przeprowadzeniu tzw. upadłości konsumenckiej